Grupo de Investigación en Termodinámica y Física Estadística
Departamento de Física Aplicada
Universidad de Salamanca

 

Physics Teaching


A computer-assisted experiment for the measurement of the temperature dependence of the speed of sound in air
S. Velasco, A. González, F. L. Román, and J. A. White
Am. J. Phys., 72, 276-279 (2004)

Una medida de la presión atmosférica sin barómetro
S. Velasco, A. González y F. L. Román
Rev. Esp. Fís., 18, 47-51 (2004)

Un paseo por la historia de la termometría
S. Velasco and C. Fernández Pineda
Rev. Esp. Fís., 19(3), 46-56 (2005)

Entropy maximization in the free expansion process
C. Fernández Pineda and S. Velasco
Eur. J. Phys., 26, N13-N16 (2005)


Sobre la medida de la temperatura
C. Fernández Pineda y S. Velasco
Rev. Acad. Cienc. Exac. Fis. y Nat., XCIX(2), 337-356 (2005)

Statistical estimation of some irrational numbers using an extension of Buffon's needle experiment
S. Velasco, F.L. Román, A. González, and J.A. White
Int. J. Math. Educ. Sci. Tech., 37, 735-740 (2006)

A measurement of g listening to falling balls
J. A. White, F.L. Román, A. Medina, and S. Velasco
The Physics Teacher, 45, 175-177 (2007)


Determining the Curie Temperature of Iron and Nickel
S. Velasco and F.L. Román
The Physics Teacher, 45, 387-389 (2007)


Thermodynamics of a substance at the triple point
S. Velasco and C. Fernández Pineda
Am. J. Phys., 75, 1086-1091 (2007)


Sobre la obtención de la ecuación de Clapeyron-Clausius
S. Velasco y C. Fernández Pineda
Rev. Esp. Fís., 22(4), 37-46 (2008)


On the Clausius-Clapeyron Vapor Pressure Equation
S. Velasco, F.L. Román, and J.A. White
J. Chem. Edu., 86, 106-111 (2009)


Cooling of Water in a Flask: Convection Currents in a Fluid with a Density Maximum
S. Velasco, J.A. White, and F.L. Román
The Physics Teacher, 48, 60-62 (2010)


Timing the oscillations of a pendulum
S. Velasco, A. González, M.J. Santos, and J.A. White
Phys. Education, 46, 133-135 (2011)


Timing oscillations of a mass spring
J.A. White, M.J. Santos, A. González, and S. Velasco
Phys. Education, 46, 378-380 (2011)



¡CSS Válido!